Personal inainte de a avea copilul nu stiam nimic despre tapioca, asa cum nu stiam nici despre chia. Dar odata cu inceperea diversificarii copilului am descoperit multe alimente si m-am documentat foarte mult astfel incat sa-i ofer o alimentatie cat mai diversificata si sanatoasa.

Tapioca este amidon extras din radacina numita cassava, un tubercul originar din America de Sud.

Cassava arata asa:

Tapioca este un carbohidrat pur si contine foarte putine proteine, fibre si nutrienti, valoarea nutritionala fiind aproape de zero.
A devenit populara recent, fiind o alternativa fara gluten pentru grau sau alte grane.
Tapioca este un aliment controversat, iar parerile sunt impartite. Sunt pareri pro si sustin ca tapioca aduce beneficii dar sunt si pareri contra cum ca tapioca ar fi periculoasa organismului.


Tapioca se comercializeaza sub forma de faina, fulgi sau perle.

Procesul de obtinere este diferit in functie de regiune, dar in mare parte implica cam aceleasi operatiuni. Radacina de cassava este stoarsa pentru a se obtine un lichid. In urma evaporarii apei din acest lichid extras ramane o pudra fina care este prelucrata pentru a se obtine forma dorita: perle sau fulgi.

Perlele sunt cel mai des comercializate, ele se pot folosi la deserturi sau budinci sau pot inlocui amidonul de cartofi sau amidon de porumb in preparate.

RETETE CU TAPIOCA gasiti pe siteul nostru.


Perlele de tapioca se prepara termic, se fierb pana devin translucide. Compozitia va fi una mucilaginoasa si neaparat trebuie sa folosim o oala antiaderenta, caci se lipeste foarte rau.

Tapioca nu necesita hidratare pentru ca nu este cereala si nu contine antinutrienti a caror valoare o scadem la cereale prin hidratare.

Faina de tapioca este confundata des cu faina de cassava, care nu este acelasi lucru desi este extrasa tot din radacina de cassava.

TAPIOCA – VALOAREA NUTRITIONALA

Tapioca contine un procent extrem de mic de nutritienti.

28 grame de tapioca uscata contine 100 de calorii. Avand in vedere valoarea nutritionala extrem de mica este inferioara fata de majoritatea granelor si fainurilor.


TAPIOCA – BENEFICII ASUPRA SANATATII

Tapioca nu are multe beneficii asupra sanatatii.

Poate fi potrivita pentru diete restrictive ca ale acelor persoane cu intoleranta la gluten.

Tapioca este o sursa naturala de amidon rezistent. Amidon rezistent este amidonul care nu poate fi digerat si actioneaza ca si fibrele in sistemul digestiv. Amidonul rezistent are multe beneficii asupra sanatatii. El hraneste bacteriile benefice in intestin, reducand inflamatia si numarul bacteriilor daunatoare.


De asemenea, scade nivelul zaharului din sange dupa mese, regleaza glucoza si insulina, inducand o senzatie de satietate.

Acesti factori contribuie la un metabolism mai bun.

Avand in vedere valoarea nutritionala aproape de zero, o idee mai buna ar fi sa luam amidonul rezistent din alte surse, cum ar fi cartofi sau orez integral, leguminoase sau banane verzi.

TAPIOCA – EFECTE NEGATIVE ASUPRA SANATATII

Tapioca nu pare sa aiba prea multe efecte negative asupra sanatatii.

Cele mai multe probleme apar de la prelucrarea necorespunzatoare a radacinii de cassava.

Fiind un carbohidrat pur, tapioca nu este potrivita pentru persoanele care sufera de diabet.


Radacina de cassava in mod natural contine un compus toxic numit linamarin care ne poate otravi, fiind insa vorba doar despre produse din cassava neprocesate corespunzator.

Tapioca pe care o gasim comercializata nu contine cantitati periculoase de linamarin si este sigura pentru consum.

TAPIOCA IN ALIMENTATIA BEBELUSILOR SI A COPIILOR MICI

Avand in vedere ca tapioca are valoare nutritionala aproape de zero, umfla stomacelul copiilor si nu aduce niciun aport nutritonal, nu reprezinta o alegere buna cand vine vorba de mese principale. Poate fi mai degraba potrivita pentru o gustare, cum ar fi budincile cu fructe sau o delicioasa BUDINCA DE TAPIOCA CU STAFIDE LA CUPTOR.

Dupa cum stim, un copilas oricum mananca putin si este de preferat ca mesele principale sa fie constituite din alimente care aduc aport de nutrienti. Pentru ca bebelusii si copii mici au nevoie de multe vitamine si minerale!


CUM GATIM TAPIOCA

Faina de tapioca: poate fi folosita la ingrosarea sosurilor, la CIULAMA sau la SARLOTE si diverse creme, in locul amidonului de cartofi sau de porumb.

Perlele de tapioca: trebuie obligatoriu fierte inainte de consum. Raportul este de o parte tapioca perle la 8 parti lichid. Perlele pot fi fierte atat in apa cat si in lapte (vegetal sau animal). Perlele de tapioca fierb in aproximativ 15-30 de minute, vor deveni translucide iar compozitia mucilaginoasa. Trebuie sa amestecam foarte des in oala pentru ca se lipeste foarte tare. Dupa ce a fiert, luam vasul de pe foc si il acoperim pentru 15 minute.

Acum ca stiti totul despre tapioca, ce retete va ganditi sa testati? ­čÖé

Surse

Healthline.com